Yiddra's Blogg

Yiddra's Blogg
-monaco

söndag 27 september 2015

En tom rad

Inget är jobbigare än en tom rad. En mening utan slut. En stor bokstav utan punkt. En fråga utan svar.

Fingrar som klickar koden till mobilen utan att titta. Fingrarna som finner meddelarsymbolen i sömnen. En öppnad app. Ett meddelande som saknar sin partner. Vad är mer jobbigt?? Ett meddelande som är läst ungefär cirka 562 gånger av en själv. Bokstäver som en funderat på om de är placerade i fel ordning eller vad som egentligen är felet, för de har inget svar. Inte ens en liten söt smiley som berättar "tack för att du tog dig tiden att skriva till mig". Det är jobbigt och gör lite ont i magen. Så då skriver man ju självklart ett meddelande till. Sen har man knåpat ihop sju fantastiska budskap. Som, naturligtvis, även de blir den senaste aktiviteten i chatten. Då gör det ännu mer ont i magen. SEN, plötsligt. Ett pling. En vibration. Fem snabba fingrar som slår koden utan att titta, som finner meddelandesymbolen i sömnen. Ett meddelande. Från fel person. Men vad är det som gör att den personen är fel? Egentligen? Den skriver, gör en glad. Men är fel. Det är konstigt. Bara för att få ett rätt svar.  

Inget är heller lika fritt. Nästa gång jag inte får något slut på min rad ska jag hitta på ett eget.  - Åherre, då kommer slutet bli långt. För jag kan aldrig sluta. Nåväl, det dyker upp en etta vid meddelandesymbolen. Fan vad poppis. Undra om man kan smsa med sig själv??


- aja, överlever ändå. För jag har tårta. Trots det nyttiga livet. Nåja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar