Yiddra's Blogg

Yiddra's Blogg
-monaco

tisdag 6 september 2011

"Klick Klick"
Har varit ute och gått med Locket och så tänkte jag att jag skulle ta några tjusiga bilder på alla svampar jag pratade om här om dagen. Så jag knöt jogging dojjorna och drog på mig en tjock-tröja. Och med kameran i handen bar jag mig ut i storskogen för att leta rätt på något snyggt att fota. Jag hittade några mesiga svampar i början av promenaden, men jag tänkte att det var ju lika bra att fota dom! Så jag tog fram kameran och "klick klick" så hade jag dom på bild :). 

Sen fortsatte jag att promenera och så hittade jag den maffigaste svampen jag sett i hela mitt liv !!!! Den var stor och knallröd, jag skojar inte. Den var verkligen RÖD !! Så skulle jag ta kort på den och tror ni inte att  batteriet var slut !? Jo, självklart... Attans Rabarber vad jag var arg. Jag testade med allt, hålla kameran upp och ner, byta plats på batterierna, men inget fungerade.

Så jag fortsatte att gå med kameran i fickan. Och så mitt ute i skogen på en liten enslig grusväg fick jag för mig att det var någon som förföljde mig och så skenade mig vilda fantasi iväg. Hehe, så det slutade med att jag sprang hela vägen hem ;). Men här sitter jag med livet i behåll och ett par vältränade ben :D. Inte illa, bättre kan det väl inte bli ? 

Nu ska jag nog bänka mig framför TV och kika lite på Idol som jag tror ska börja snart :)

Ciao Ciao
(dom mesigaste svamparna jag sett..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar